Een goede strategie om jezelf en je bedrijf ‘in the picture’ te plaatsen vraagt om een goed script. Op deze pagina zullen wij met diverse tips van de regisseur komen, die jou hierin kunnen helpen.

Maak een planning voor je social media

 

Plannen social media

Een van de belangrijkste zaken van social media is het consistent zijn in je publicaties. Of het nu gaat om een algemeen bericht, een video, blogs, of webinars, Probeer regelmaat aan te houden in je plaatsingen.

Een simpele tip is plannen. Werk enkele weken vooruit met je plaatsingen. Zorg dat je die berichten wat extra aandacht geeft, dan kan je tussendoor eenvoudige berichten plaatsen die wat meer algemeen van aard zijn. Het mooie van social media is dat je heel vaak ook al een datum en tijd kan inplannen wanneer iets online moet komen. 

Succes!

Je mag gaan stemmen op de bijeenkomsten

Tijdens de bijeenkomsten gaan we op een uitermate interactieve manier aan de slag met het maken van beleid. We gaan gebruik maken van speciale stemkastjes. Onze spreker is Paul van Beckhoven. Paul gelooft in het gebruik van interactie met het publiek. Hij gelooft dat de inzet van interactieve instrumenten een dialoog met publiek creëert, welke organisaties verder brengt en in beweging zet.

Hier komt een goede tip

Hier komt een goede tip

Wat is het beste moment om een bericht te posten op Facebook

De beste tijd om te posten is afhankelijk wat je wil bereiken. Voor het grootste bereik kies je het beste 12:00 uur en voor interactie is dat 21:00 uur.

De beste dagen om je post te plaatsen zijn woensdag en donderdag.

 

Paul van Beckhoven presenteert de bijeenkomsten

Op deze afbeelding zie je Paul van Beckhoven. Paul is een bekendheid in tv land. De nationale IQ test en allerlei andere programma’s op tv met interactieve stemmogelijkheden worden door Paul en zijn bedrijf begeleid. Niet alleen zullen de bijeenkomsten dus bijzonder zijn, maar ook interactief. Je hoeft niet bang te zijn dat je met je neus in beeld komt, maar door het stemsysteem zal jouw stem wel impact hebben. Hier kan ook direct op gereageerd worden door zowel Paul als het publiek. Kortom: Succes gegarandeerd. Schrijf je snel in!!

Hier komt een goede tip

Hier komt een goede tip

Hoe neem ik het beste een video op voor social media

Iedereen heeft tegenwoordig wel een eigen smartphone met opname functie. Hier kan je voor social media al heel mooie video’s mee schieten.

Maar in wat voor stand neem ik dit het beste op? Je kunt een video horizontaal opnemen, dit wordt ‘landscape’ genoemd. Een video die je verticaal of staand opneemt, heeft de stand ‘portrait’. Je hebt ook vierkante video’s.

Als jouw doelgroep heel veel video’s bekijkt op de mobiele telefoon, kun je het beste kiezen voor het maken van een video in Portrait. Je volgers hoeven de telefoon dan niet te draaien om de video optimaal te kunnen bekijken. Als je weet dat je volgers de video bekijken vanaf een desktop computer, is het beter om te kiezen voor video’s met een landscape stand.

De video’s met een vierkante vorm kun je goed gebruiken op een platform zoals Instagram.

 

Succes met opnemen!

Waarom Twitter gebruiken

Instagram, Snapchat, YouTube en Facebook zijn een aantal van de grote social media kanalen die blijven groeien en ook relevant zijn onder veel doelgroepen. Twitter lijkt flink naar de achtergrond te schuiven. Hieronder 5 punten waarom Twitter wel relevant is.

Je bereikt heel veel mensen, alleen minder de jongeren!
Vooral jongeren zijn massaal vertrokken. Maar de personen die wel gebruik maken van Twitter daarentegen, blijken juist erg trouw en betrokken te zijn.

Twitter is actueel

Twitter is enorm actueel. Nieuws verspreidt zich wereldwijd razendsnel over het platform.

Direct contact met klanten

Voor klanten is Twitter gebruiksvriendelijk, omdat ze op hun eigen moment en manier hun vraag kunnen stellen. Uiteraard is het belangrijk dat je als bedrijf daadwerkelijk aanwezig bent om te reageren, het liefst zo snel mogelijk.

Video/gifs-integratie

Ook Twitter gaat met de tijd mee. Beeld is enorm belangrijk in deze tijd. Sterker nog, de verwachting is dat binnen een aantal jaar de meeste content op social­e media uit video zal bestaan. Twitter is een stuk vriendelijker geworden in het plaatsen van video’s en gifs (dat zijn bewegende plaatjes). Het plaatsen van beeld hoeft niet meer via omwegen, maar kan direct via de Twitter-app of in de browser.

Twitter is to-the-point

Met maar 140 karakters is het belangrijk om een duidelijke boodschap neer te zetten. Of je nu een post over je producten of diensten plaatst of direct naar iemand tweet, je boodschap moet zo kort en duidelijk mogelijk zijn. Je wordt verplicht om duidelijk en relevant te communiceren. Twitter heeft aangegeven dat hier wel verandering in komt. Toevoegingen zoals een tag, link of mediabestand tellen niet meer mee in de 140 karakters. Zo houd je dus meer ruimte over voor de echte boodschap. Twitter is nog steeds relevant voor jouw doelgroep, mits die doelgroep daar zit. En de kans is groot dat jouw doelgroep daar nog steeds is.

Hier komt een goede tip

Hier komt een goede tip